雪满天山路。

云梦无路杯中亦无酒 。

码...爆哭。

Mr.BigCock:

二刷
记下了Newt给Thomas的信的全部内容
中英对照。
英文是我听的,中文尊重官方翻译,只是稍作修改。
我试着发图片但是都糊了Orz

Dear Thomas,
This is the first letter I can remember written.  Obviously, I don't know if I wrote any before the maze. But even if it's not my first, it's likely to be my last.

I want you to know that I'm not scared. Or not of dying, anyway, it's more forgetting. It's losing myself to this virus that's what scares me. So every night I've been saying their names out loud. Alby, Winston, Chuck, and I just repeat them over and over like a prayer, and it all comes flooding back, Just the little things like where the sun used to hit the glade at that perfect moment right before it slip beneath the walls. And I remember the taste of Frypan's stew. Well I've never thought I'd miss that stuff so much.

And I remember you, remember the first time you came up in the box, you are just a scared little greenie who couldn't even remember his own name. But from that moment you ran into the maze, I knew I would follow you anywhere, and I have. We all have. If I could do it all over again, I would. And I wouldn't change a thing. And my hope for you is when you looking back years from now and be able to say the same. The future is in your hands now, Tommy, I know you'll find a way to do what's right, you always have. Take care of everyone for me. And take care of yourself. You deserve to be happy.
Thank you for being my friend.
Goodbye, mate.
Newt.

亲爱的托马斯,
这是我有记忆以来写的第一封信,当然我不记得进迷宫前写过没有。但既使这不是我的第一封信,也应该是最后一封。
我想让你知道,我不害怕。至少我怕的不是死亡,而是遗忘。我怕病毒夺走我的记忆,这才是我最害怕的,所以我每晚都大声念出他们的名字,艾尔比,温斯顿,查克。我像做祈祷一样,一遍又一遍的重复着,记忆就像潮水般涌来,都是些小事,比如夕阳沉下高墙前,余晖挂在林间空地的那一刹那。我还想起了Frypan炖的菜,想不到我会这么怀念那东西。

我也记得你,记得你被装进笼子送进来,那时你惊慌失措,连名字都不记得。但从你冲进迷宫的那一刻起,我就知道我会追随你。我做到了,我们都做到了。如果一切能够重新来过,我还会做出同样的选择。而且我也希望,当你多年后回首往事时,也会说出同样的话。未来在你手中,Tommy,你一定能找到正确的道路,你有这个能力。帮我照顾好大家,也照顾好你自己,你值得拥有幸福。
谢谢你做我的朋友。
再见了,兄弟。
纽特。

p.s. 因为听的时候比较仓促,而且又掉眼泪了,所以如果哪里不对欢迎捉虫Orz

评论

热度(2902)

  1. 共74人收藏了此图片
只展示最近三个月数据